Liczba pytań: 722878

Liczba odpowiedzi: 6850016

Kategoria: Małe dziecko
(11 odpowiedzi)
gość
Pytanie zadaje: gość [20.03.2012]

Moja corka nic nie mowi:(

Moja cora ma 20 miesiecy nic nie chce mowic tylko mama tata papa:( Wszystko rozumie przynies buty wyzc pieluche itp... Byłam ostatnio u lekarza i mowie mu o tym,a on mi mowi ze dziecko jeszcze sie nagada. Dał mi skierowanie do laryngologa czy dobrze słyszy wszystko jest ok. Neurolog nie jest konieczny tak stwierdził....
Co o tym sadzicie bo martwie sie

Najlepsza odpowiedź
   
(9 - 0)
100%
Spokojnie skoro lekarz powiedział że jest ok to nie panikuj,widocznie Twoja córeczka potrzebuje więcej czasu.Może wymyślaj jakieś zabawy by stymulować mowe,np pokazuj kolorowe obrazki i opowiadaj jej co to jest np kot,dom itd może załapie
Grubcio  Grubcio   20.03.2012 cytuj zgłoś


Sortuj wg: najstarszych / najnowszych / najlepszych
Pozostałe odpowiedzi
   
(2 - 6)
25%
sadzimy,ze jest ok.dziecko ma dopiero 20 mc.wiec powinno rozumiec co sie do niego mowi.moj zaczol mowic jak mial 3 i pol roku.jest bardzo inteligentym chlopcem :D
gość gość 20.03.12, 22:36 cytuj link zgłoś

   
(4 - 0)
100%
moja też tak miała przyszła chwila i gada pełne zdania jak najęta
gość gość 20.03.12, 22:37 cytuj link zgłoś

   
(11 - 3)
79%
nie martw się bo nie masz powodu. dopiero gdy dziecko skończy cztery latka i nie mówi to trzeba szukać pomocy.
AndziaH AndziaH   20.03.12, 22:38 cytuj link zgłoś

   
(7 - 1)
88%
Przyjdzie czas ze was zagada moje chlopaki maja dokladnie po 30 miesiecy a zaczeli dobrze gadac z jakies dwa miesiace temu. Rozumiem cie bo tez chodzilam s nimi po lekarzach i sie martwilam a teraz czasami bym chciala zeby zamilkli
calisia calisia   20.03.12, 22:39 cytuj link zgłoś

   
(8 - 0)
100%
Mój synek też nie mówił do 2roku życia . Panikowałam itd. A teraz mówi za dziesięciu. Jeśli bardzo cie to martwi to wez od pediatry skierowanie do centrum rozwoje dzieciecego tam ci powiedzą wszystko :)
gość gość 20.03.12, 22:40 cytuj link zgłoś

   
(9 - 7)
56%
gość
sadzimy,ze jest ok.dziecko ma dopiero 20 mc.wiec powinno rozumiec co sie do niego mowi.moj zaczol mowic jak mial 3 i pol roku.jest bardzo inteligentym chlopcem :D

uu 3,5 r.z i dopiero mowił? co lekarz na to? moj juz czytał i pisał w wieku 3 lat
gość gość 20.03.12, 22:40 cytuj link zgłoś

   
(8 - 0)
100%
moja ma 23 miesiące i jest podobnie. mowi tylko podstawowe slowa (tak, nie,mama,tata,baba i dziadzia no i myj myj gdy chce sie myc) a reszte gdy cos chce to pokazuje palcami lub musze zgadywac. tez z poczatku sie martwilam ale skoro rozumie co sie do niej mowi to jest ok. :) jeszcze sie nagada
Alutkowa Alutkowa   20.03.12, 22:42 cytuj link zgłoś

   
(9 - 1)
90%
gość
gość
sadzimy,ze jest ok.dziecko ma dopiero 20 mc.wiec powinno rozumiec co sie do niego mowi.moj zaczol mowic jak mial 3 i pol roku.jest bardzo inteligentym chlopcem :D
uu 3,5 r.z i dopiero mowił? co lekarz na to? moj juz czytał i pisał w wieku 3 lat
tak zaczol mowic jak mial 3 i pol roku.ale to dawno temu bylo :D maly jest najlepszym uczniem w szkole.A zaczol mowic odrazu w 2 jezykach jest 2 jezyczny.
gość gość 20.03.12, 22:42 cytuj link zgłoś

   
(9 - 0)
100%
Spokojnie skoro lekarz powiedział że jest ok to nie panikuj,widocznie Twoja córeczka potrzebuje więcej czasu.Może wymyślaj jakieś zabawy by stymulować mowe,np pokazuj kolorowe obrazki i opowiadaj jej co to jest np kot,dom itd może załapie Spokojnie skoro lekarz powiedział że jest ok to nie panikuj,widocznie Twoja córeczka potrzebuje więcej czasu.Może wymyślaj jakieś zabawy by stymulować mowe,np pokazuj kolorowe obrazki i opowiadaj jej co to jest np kot,dom itd może załapie
Grubcio Grubcio   20.03.12, 22:43 cytuj link zgłoś

   
(6 - 1)
86%
nie martw sie, ma czas
gość gość 20.03.12, 22:44 cytuj link zgłoś

   
(6 - 2)
75%
Grubcio
Spokojnie skoro lekarz powiedział że jest ok to nie panikuj,widocznie Twoja córeczka potrzebuje więcej czasu.Może wymyślaj jakieś zabawy by stymulować mowe,np pokazuj kolorowe obrazki i opowiadaj jej co to jest np kot,dom itd może załapie


O, tu bym uważała - lekarze pierwszego kontaktu mają tendencję do bagatelizowania niektórych objawów. Jak mojej lekarce powiedziałam o diagnozie dziecka (autyzm), to była w szoku, że tak wcześnie można było to zdiagnozować (2,5 roku) i nie mogła uwierzyć, że da się jeszcze wcześniej diagnozę postawić (np. w synapsisie w W-wie przyjmują tylko dzieci do 24. miesiąca życia). Z tego co czytałam na forach, to podejście mojej lekarki nie jest odosobnionym przypadkiem - wręcz przeciwnie - jest to powszechne zjawisko, przez które niejedno już dziecko zaczęło terapię później niż by mogło.
gość gość 20.03.12, 22:48 cytuj link zgłoś


 
Zaloguj

Dodaj zdjęcia lub inne pliki »