Liczba pytań: 762078

Liczba odpowiedzi: 7128292

(8 odpowiedzi)
pjmeadows Pytanie zadaje: pjmeadows   [04.03.2009]
Tagi: 6 miesiecy | karmienie | male dziecko | wprowadzanie pokarmów

Brokula czy jablko?

Co podac jako pierwsze szesciomiesiecznemu dziecku, warzywo, czy owoc, czy tylko jedna rzecz tygodniowo? Czy zaczac po pierwszym mleku z piersi rano, czy odczekac jakis czas? Bardzo skomplikowane to wprowadzanie pokarmu dla poczatkujacej matki:) Prosze o rady.

Pokaż odpowiedzi użytkownika (2) »

Najlepsza odpowiedź
   
(12 - 8)
60%
Dzisiaj dalam mu jablko do possania, bardzo mu sie to podobalo:) Dziekuje za rady, wezme je pod uwage:)
pjmeadows  pjmeadows   05.03.2009 cytuj zgłoś


Sortuj wg: najstarszych / najnowszych / najlepszych
Pozostałe odpowiedzi
   
(12 - 12)
50%
Witam ponownie!Proponuję zacząć od tartego jabłuszka i odczekać co najmniej 3 dni,by w razie czego zauważyć jakąś reakcję organizmu synka.Mam na myśli wysypkę lub zieloną kupkę.Jeśli wszystko będzie w porządku,można próbować podawać gotowaną marchewkę,ziemniaki,oczywiście po każdym nowym jedzonku odczekać kilka dni.Jeśli nic się nie dzieje złego,to znaczy że synek toleruje nowe pokarmy.Można zacząć po pierwszym mleku,jak troszkę synek zgłodnieje.Podajemy na początku niewielkie ilości.Radzę wystrzegać się grochu,fasoli,kapusty,kalafiora oraz innych warzyw i owoców,które mogą wywołać u synka wzdęcia i ból brzuszka.Pozdrawiam serdecznie!
gość gość 05.03.09, 00:12 cytuj link zgłoś

   
(12 - 12)
50%
przede wszystkim mozesz dziecku juz wprowadzic dziecku obiadki i deserki np gerber lub hipp, te po skonczeniu przez dziecku 6 m-cy, ostrozna bylabym jedynie z tymi deserkami, ktore w skaldzie maja owoce cytrusowe; jabluszko tarte jest jak najbardziej wskazane, mozesz takze ugotowac jablko jest bardzo dobre w smaku i robi sie z niego papka (normalnie obrane i pokrojone w cwairaki jabluszko gotujesz na wodzie az bedzie beradzi mieeki, ewntulanie pozniej rozgniec widelecem), mozesz takze dziecku podac np gotowana marchewke
gość gość 05.03.09, 08:32 cytuj link zgłoś

   
(9 - 11)
45%
zorena  
(...) zieloną kupkę (...)
maleńkie sprostowanie, zielonkawa kupka może być i nie musi oznaczać kłopotów trawiennych (nie przewinięta od razu może się utlenić i mieć zielone zabarwienie) Raczej niepokoić powinna kupka luźna lub śluzowata. resztę wypowiedzi popieram w 100%. pozdrawiam M.
MagdaN MagdaN   05.03.09, 09:43 cytuj link zgłoś

   
(12 - 8)
60%
Dzisiaj dalam mu jablko do possania, bardzo mu sie to podobalo:) Dziekuje za rady, wezme je pod uwage:) Dzisiaj dalam mu jablko do possania, bardzo mu sie to podobalo:) Dziekuje za rady, wezme je pod uwage:)
pjmeadows pjmeadows   05.03.09, 21:06 cytuj link zgłoś

   
(4 - 14)
22%
pjmeadows  
Dzisiaj dalam mu jablko do possania, bardzo mu sie to podobalo:) Dziekuje za rady, wezme je pod uwage:)
półroczniakowi dawaj jabłko tylko przetarte, nie cząstkę do possania, bo jesli ma pierwsze ząbki (ale niekoniecznie bo dziąsłami też da radę) może odgryźć kawałeczek i się zadławić, bo rozdrobnić jeszcze nie potrafi. Możesz utrzeć na tarce, zeskrobać łyżeczką, podgotować lub podpiec. Na surowo możesz też dawać w takiej specjalnej siateczce treningowej. Wygląda jak duży smoczek tylko zamiast końcówki z lateksu czy gumy ma drobniutką siateczkę do której wkładasz owoc lub warzywo. Dziecko to ssie i nadgryza ale nie ma ryzyka zadławienia bo przez oczka przechodzi tylko papka :))))
gość gość 06.03.09, 11:26 cytuj link zgłoś

   
(12 - 8)
60%
gość
pjmeadows  
Dzisiaj dalam mu jablko do possania, bardzo mu sie to podobalo:) Dziekuje za rady, wezme je pod uwage:)
półroczniakowi dawaj jabłko tylko przetarte, nie cząstkę do possania, bo jesli ma pierwsze ząbki (ale niekoniecznie bo dziąsłami też da radę) może odgryźć kawałeczek i się zadławić, bo rozdrobnić jeszcze nie potrafi. Możesz utrzeć na tarce, zeskrobać łyżeczką, podgotować lub podpiec. Na surowo możesz też dawać w takiej specjalnej siateczce treningowej. Wygląda jak duży smoczek tylko zamiast końcówki z lateksu czy gumy ma drobniutką siateczkę do której wkładasz owoc lub warzywo. Dziecko to ssie i nadgryza ale nie ma ryzyka zadławienia bo przez oczka przechodzi tylko papka :))))
to pisałam ja MagdaN tylko wylogowana :)
MagdaN MagdaN   06.03.09, 11:27 cytuj link zgłoś

   
(6 - 11)
35%
Mój synek wlasciwie ma 23 tygodnie i jeszcze nie zaczelam mu podawac nic, przygotowuje sie. Bardzo dobra rada z ta siateczka treningowa, widzialam je w sklepie i na pewno kupie. Wczoraj to jabluszko to caly czas trzymalam sama oczywiscie wiec tylko mógl lizac i ssac koncówke. Zabków jeszcze nie ma. Jednak moze zaczne podawac jablko juz niedlugo:)
pjmeadows pjmeadows   06.03.09, 17:41 cytuj link zgłoś

   
(3 - 0)
100%
This is just the pefcret answer for all forum members
gość gość 27.04.16, 11:19 cytuj link zgłoś


 
Zaloguj